BangCock - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lady Boy - WaarBenJij.nu BangCock - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lady Boy - WaarBenJij.nu

BangCock

Blijf op de hoogte en volg Lady

10 Januari 2014 | Thailand, Bangkok

Bangkok
Donderdag om 08:30 landen we op Bangkok International Airport. Onderweg hadden we weinig slaap gehad omdat we in een vliegtuig vol blèrende kinderen zaten. Deze begonnen bij elke turbulentie te schreeuwen maar dat was normaal voor de tijd van het jaar.
Het eten was ook niet al te best, maar ja wie goedkoop wil vliegen moet wat.
Vanaf het vliegveld reden we binnen enkele uren (klote demonstranten) naar ons appartement Urbana Langsuan in het meeste lelijke deel van Bangkok. Onderweg er naar toe valt je mond je al open van verbazing. Grote borden van bekende merken enerzijds maar kleine krotjes van huizen naast hoge hotels anderzijds.
We zijn maar gelijk even Bangkok ingelopen om wat te gaan lunchen, want de keuken van het appartement was te goor voor woorden. Wat direct opvalt is dat hier mensen niet echt vriendelijk zijn en niet zoals wij wel gewend waren in Egypte vriendelijk en eigenlijk maar op 1 ding uit zijn; het vermaken van de toerist.
Een chagrijnige oude man bracht ons naar onze eerste Thaise restaurant waar we moesten kiezen van een vage menukaart die ons niet bekend voorkwam. Maar stoere Hebe koos er wild op los; een spicy noodle soepje met visballen (Althans dat zou het moeten zijn) en een mier zoetzuur gerechtje van varkensvlees. Daarbij hoort natuurlijk wel een vers kokosnootdrankje ...
Wat ook opvalt zijn de vele kleuren. Of het nu de roze taxi's zijn of de bruine Boedhas die overal op straat liggen.
Na de lunch toch maar even een dutje gedaan in ons appartement, dat was ook een avontuur op zich. Het bed van mij zakte gelijk door en toen Hebe de lakens eraf wou trekken zaten er overal bloedvlekken in. Het leek wel of ze een lijk in het bed hadden gelegd. Toen we eindelijk om 15:00 uur wakker werden zijn we een duikje in het zwembad gaan doen, en zo konden we gelijk onze nieuwe onderwater camera testen. Die foto’s zijn helaas mislukt door het vieze water.
Om een uur of 17:00 zijn we met de skytrain die dwars door Bangkok loopt op pad gegaan, wat een klote ding. In een propvolle wagon met honderden Thais zijn we uit eindelijk uitgestapt in het kleermakers gedeelte in de wijk Langsuan.
De vele kleine stinkende eetstallatjes langs de kant van de weg waar de gewone Thai feitelijk eet zijn een hele lelijke verschijning in het straatbeeld dat voor de rest is gevuld met verkoopstalletjes waar je allerlei namaak troep kunt kopen van Rolex tot aan Hillfiger, eigenlijk het zelfde de primark.
Tot slot zijn we nog gaan eten bij een Indiaas restaurant waar we ranzige garlic naanbrood met curry hebben gehad. De terugreis was super! NOT. Met ons 15-en in een kleine tuktuk gepropt, en door het verkeer in Bangkok, ik kan je verzekeren dat je eten dan weer retour afzender gaat. We hebben de chauffeur 100 klappen extra gegeven omdat we niet tevreden waren.
Morgen staat de oude stad van Bangkok bezoeken op het programma. Eerst weer met die klote skytrein naar de rivier en dan met de longtailboot langs de diverse Boedha tempels. Waarschijnlijk weer zo’n waardeloze als gisteren ... en eergisteren.