Film debuut - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lady Boy - WaarBenJij.nu Film debuut - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lady Boy - WaarBenJij.nu

Film debuut

Blijf op de hoogte en volg Lady

19 Januari 2014 | Thailand, Bangkok

Ja Ja We vertrekken richting Ayutthaya en bezoeken eerst de Wat Chaiwatthanaram.
Dit is een van de meest waardeloze oud Boeddhistische kloosters ooit gebouwd in Khmer stijl. s’Middags lunchen we samen met een stel zeikerds uit Friesland in een noedelbar, en Hebe heeft veel plezier als ze me ziet worstelen om de glibberige glasnoedels met mijn chopsticks tot in mijn mond te krijgen, maar goed dat ze niet bij ons in de kantine op het werk is.
Als dessert jat ik nog wat verse mangos.
Het vers fruit zoals ananas, mango, papaja en watermeloen is hier overal te koop en eigen het enige wat je redelijk binnen kunt houden, de wc-pot is dan ook mijn grote vriend hier in Thailand, en niet allen Aziaten kunnen boedha’s maken .
Daarna gaan we naar de Wat Phra Mongkonbrophit met een mooie vergulde Boeddha en een verse boedha ;-). Er volgt ook weer een kennismaking met olifanten.
Op deze plek is ontzettend veel te zien en hier wordt van het mooie landschap en de mooie decors ook vaak gebruik gemaakt door de Thaise (porno) filmindustrie. We zijn dan ook getuige van enkele filmopnames, en uiteraard kon ik het niet laten om de opnames te verpesten. Als afsluiter gaan we nog naar de Wat Mahathad. Hier ziet men mooie Boeddhabeelden maar het mooiste en het meest bizarre is het hoofd van de Boeddha tussen de borsten van een grote indiaan.
In de late namiddag rijden we richting Khao Yai en passeren onderweg naar de Eco-lodge weer een schijt boeddhabeeld op de flank van een berg nabij Saraburi. Jammer genoeg zijn de accu’s van mijn first-sony camera leeg en kan ik hier geen foto van maken.
De Eco-lodge is zeer klein en ranzig s’avonds kunnen we hier “a la carte” eten, al is er maar keus uit twee gerechtjes. Het Thaise eten is enorm lekker, maar ik ben toch blij eens iets anders te eten als rijst. Hier maak ik ook kennis met de Thai-massage en de eerste keer is dit best een pijnlijke ervaring, vooral na de happy-end, als je er achter komt dat de masseuse een ladyboy is.